Startseite

 

Über mich

 

 

News

 

Interviews

 

Termine

aktualisiert 31.12.2023 

Gästebuch

 

Forum

  

Konzertberichte

aktualisiert

30.07.2023 

 

 

Biografie  

 

Discografie

aktualisiert

20.04.2024

 

Bücher

ergänzt 20.02.2024

 

Alle Texte

aktualisiert 20.04.2024

 

Die Band

 

Konzerte

aktualisiert

23.04.2021

 

 

 

Pressearchiv

aktualisiert

30.04.2023

 

Bilder 

 

Elton Collagen

 

Links

 

Newsletter

 

Impressum

 

Kontakt

 

Webcounter:

Besucherzaehler

Besucher seit dem:

28. Juni 2006

 

online seit dem

21. Juni 2006

 

 

<<Zurück zum Newsarchiv

 

August 2016

 

30. August 2016

Elton John: I'd have loved to have a daughter

Diesen Artikel haben wir in einem sozialen Netzwerk gefunden.

 

Sir Elton John has admitted he wishes he’d had children earlier so he could also have a daughter.

The star, 69, and his husband David Furnish are parents to sons Zachary, five, and Elijah, three.

He told ITV’s Lorraine: “I can truthfully say, I wish we’d done it earlier – but we didn’t – because I’d love to have a little girl.

“But we have two great boys and we’re so grateful for that.”

He said: “I came very late in the day with children, but since Zachary and Elijah were born there hasn’t been a day where I’ve regretted it.

“It’s just been a bonus all the time.

“When you’re going through bad situations, you know it happens to everyone, or you’re tired or things are getting on top of you, you spend one second with those kids and they bring everything back to normal.”

 

Den Artikel kön Ihr im Original hier nchlesen >>

 

29. August 2016

Heute vor 27 Jahren - "Sleeping With The Past" erscheint

Heute vor 27 Jahren, am 29. August 1989, kommt "Sleeping With The Past" auf den Markt. Wir möchte mit der Tracklist an dieses tolle Album erinnern:

 

Durban Deep

Healing Hands

Whispers

Club At The End Of The Street

Sleeping With The Past

Stones Throw From Hurtin'

Sacrifice

I Never Knew Her Name

Amazes Me

       Blue Avenue

 

Bonustracks auf der 1998er Classic Years Version:

 

Dancing In The End Zone

Love Is A Cannibal

 

 

27. August 2016

A Special concert at the Roundhouse

 

Elton John und seine Band eröffnen am 18. September 2016 das 10. Apple Music Festival.

Der Eintritt zu den Konzerten ist frei– jedoch können nur britische Staatsbürger an den Gewinnspielen für Tickets teilnehmen. Für Abonnenten von Apple Music überträgt Apple die Auftritte live auf alle gängigen Geräte und dürfte im Anschluss Mitschnitte freigeben. Der hauseigene Radiosender „Beats 1“ begleitet das Apple Music Festival parallel.

 

Apples jährliches Musik-Event iTunes Festival heißt nun Apple Music Festival. ViaPressemitteilung lässt Apple wissen, dass die Konzertreihe vom 18. bis 30. September 2016 stattfindet und Künstler wie Elton John, OneRepublic, Alicia Keys und Robbie Williams daran teilnehmen. Weitere Stars wie Calvin Harris geben ebenfalls ein Abendkonzert (siehe unten).

 

Das offizielle Line-Up:

 

18. September: Elton John
19. September: The 1975
20. September: Alicia Keys
21. September: OneRepublic
23. September: Calvin Harris
25. September: Robbie Williams
26. September: Bastille
27. September: Britney Spears
28. September: Michael Bublé
30. September: Chance the Rapper
 

 

23. August 2016

Arbeiten in der Singlediskografie/Songtexte

.

Ich habe angefangen die Singlediskografie und die Songtexte ein wenig zu überarbeiten! Danke an ralfhelmut aus dem Forum!

 

20. August 2016

Where Have All The Good Times Gone (Alternate Mix)

Wir haben mal wieder was tolles im Netz gefunden. Eine alternative Version von "Where have All The Good Times Gone" aus dem Jahr 1982. Das Original ist vom Album Jump Up. Zum Mitsingen haben wir hier den Text:

 

Where Have All The Good Times Gone

Musik Elton John/Text Bernie Taupin

erschienen auf dem "Jump Up!" Album

See the changes here on every street
As time goes marching to a different beat
Moving on into the restless age
As the kids today find their feet
(Long enough to hold on)

Young enough to chase our dreams
We were captured by romantic things
Touched by love until it made us cry
How our hearts could fly without wings

Oh won't somebody tell me
Tell me where have all the good times gone
Say that you remember
Remember all those good old Four Tops songs
Won't somebody tell me
Where have all the good times gone

Stolen moments in the smoky room
Monday mornings that would come too soon
Crazy summers that would never end
When the time was spent loving you
(Yeah we had a good time)

Some things never seem to last
Ain't it funny how we missed the past
Love has changed but the clock still turns
While the flame still burns for you

They've gone away
Gone they've gone away
Gone they've gone away
They've gone away

It's hard enough to lose the game
And sad to see it played again
What makes you happy for a while
Is gonna make you smile through the rain

Won't you please tell me where have all the good times gone

1981 Big Pig Music Limited

 

 

15. August 2016

Heute vor vier Jahren - Bob Birch nimmt sich das Leben

Heute vor vier Jahren hat Bob Birch, Bassist der Elton John Band, sich das Leben genommen. Rest in Peace Bob! Wir werden dich nie vergessen!

 

Hier noch mal ein kurzer Überblick über seine musikalische Karriere:

Robert Wayne Birch, 14. Juli 1956 - 15. August 2012

Bob Birch war 20 Jahre Bassist und Background-Sänger in der Elton John-Band, hat 1441 Konzerte mit Elton John bestritten und bei über 50 Studio-Songs mitgewirkt.
Während seiner Schulzeit spielte er Saxophon, Bass und Fagott. Nach seinem Studium an der Wayne State University arbeitete er ein Jahr als Musiklehrer; allerdings entsprach dies nicht ganz seinem Geschmack, und so beschloss er, nach Größerem zu streben.
Anfang der 80er Jahre zog Bob nach Los Angeles, wo seine musikalische Karriere aufzublühen begann. Er spielte in lokalen Clubs, trat zahlreichen Bands bei und unterzeichnete diverse Plattenverträge. Während dieser Zeit lernte er u. a. John Mahon, Elton's Percussionisten, kennen, der damals in einer Band namens The Stickmen spielte. 
Außerdem lernte er zu dieser Zeit auch den Keyboarder Guy Babylon kennen, und die beiden wurden Mitglieder der Gruppe Ashton. 1988 trat Guy der Elton John-Band bei und blieb in der Band bis zu seinem viel zu frühen Tod im Jahr 2009. Im Jahr 1991 taten Bob und Guy sich mit Davey Johnstone, Nigel Olsson und Billy Trudel zusammen, um die Band Warpipes zu gründen. Die Band nahm ein Album auf: Holes in the Heavens.
Während seiner musikalischen Laufbahn hat Bob mit vielen großen Künstlern gearbeitet, darunter Bryan Adams, Eric Clapton, BB King, Lionel Richie, David Coverdale, Sheryl Crow, Tammy Wynette, Stevie Wonder, LeAnn Rimes, Leon Russell und Billy Joel.
1992 wurde Bob von Davey Johnstone, Musical Director der Elton John-Band, gefragt, ob er der Band für die The One-Tour beitreten würde. Seither war Bob extensiv mit Elton John auf weltweiten Tourneen und wirkte bei den Alben Made in England, The Big Picture, One Night Only, The Road to El Dorado, Peachtree Road, The Captain and the Kid und dem Gnomeo & Juliet-Soundtrack mit.
Billy Joel sagt über Bob: "...er war ein brillanter Musiker, ein echter Profi, und es war wunderbar, mit ihm zusammenzuarbeiten. Nach 16 Jahren gemeinsamer Tourneen betrachte ich ihn als einen guten Freund. Ich und alle in meiner Tour-Crew werden ihn sehr vermissen."
Bob war der Bassist mit der längsten Amtszeit in der Elton John-Band und hatte eben erst eine Sommertour durch Europa mit Elton beendet, inklusive des denkwürdigen Auftritts beim The Queen's Diamond Jubilee-Konzert am Buckingham Palace. Im September sollte er zusammen mit Elton und den Band-Kollegen zu einer Nordamerika-Tournee starten.
Elton John: "Ich bin am Boden zerstört und über den Verlust meines Freundes und Musikerkollegen Bob Birch schockiert. Meine Gedanken sind bei Bobs Frau Michele, seinem Sohn Jonathan und seiner Familie.
Für mich gehörte Bob zur Familie. Er war für 20 Jahre Mitglied meiner Band, wir spielten über 1400 Konzerte zusammen. Er war einer der besten Musiker, mit denen ich je zusammengearbeitet habe, und in all den Jahren auf Tour hat er nie schlecht gespielt oder gesungen. Mir fehlen die Worte, um meine Trauer zu diesem tragischen Tod auszudrücken und wie sehr ich ihn mochte. Möge er in Frieden ruhen."
Bob lebte in Los Angeles mit seiner Frau Michele und deren Sohn Jonathan.
 

 

12. August 2016

Elton John im Urlaub in Saint Tropez

Hier noch ein aktuelles Urlaubsfoto. Elton und Family sind mittlerweile in St. Tropez eingetroffen und genießen dort ihren Urlaub!

 

10. August 2016

Zwei Geburtstage in dieser Woche

Zwei ehemalige Bandmitglieder der Elton John Band hatten in dieser Woche Geburtstag. Billy Trudel hatte am 8. August Geburtstag. Sein Alter wissen wir leider nicht.

Charlie Morgan, langjähriger Drummer der Elton John Band feierte gestern am 9. August seinen 61, Geburtstag.

Wir möchten im Namen aller User von eltonjohn-fan.de nachträglich zum Geburtstag gratulieren!

 

Heute vor 40 Jahren - die erste von 10 ausverkauften Konzerten im MSG

Heute vor 40 Jahren, am 10. August 1976, spielte Elton das erste von insgesamt 10 ausverkauften Konuerten im Madison Square Garden in New York im Rahmen der "Louder Than Concorde Tour". Mit den garantierten Einnahmen von 1,25 Millionen US-Dollar hat er den Rekord von den Rolling Stones aus dem Jahr 1976 gebrochen.

 

Wir möchten an dieser Stelle mit der Setlist an diese tolle Tour erinnern:

Grow Some Funk of Your Own
Goodbye Yellow Brick Road
Island Girl
Rocket Man
Hercules
Bennie And The Jets
Funeral For A Friend/Love Lies Bleeding
Love Song
Lucy In The Sky With Diamonds
Don't Let The Sun Go Down On Me
Empty Sky
Someone Saved My Life Tonight
Don't Go Breaking My Heart
I've Got The Music In Me
Philadelphia Freedom
We All Fall In Love Sometimes/Curtains
Tell Me When The Whistle Blows
Saturday Night's Alright (For Fighting)
Your Song
Pinball Wizard

 

Nicht ganz frisch aus dem Rolling Stone - eine Plattenkritik zu Captain Fantastic von 1975

Um das Sommerloch zu überbrücken haben wir uns in den sozialen Netzwerken nach etwas interessantem umgesehen und sind auf diese Kritik aus dem Jahr 1975 gestoßen:

 

First things first. This is one of Elton John's best albums. He hasn't tried to top past successes, only to continue the good work he's been doing. And he's succeeded, even taking a few chances in the process. The record is devoid of the gimmicky rock numbers from the Don't Shoot Me, I'm Only the Piano Player phase. It isn't weighted down with the overarranging and overproduction that marred so much of Goodbye Yellow Brick Road. It sounds freer and more relaxed than Caribou. His voice sounds rough, hoarse, almost weary. But that only helps make him sound more personal and intimate than in the past.

It is by now beyond question that Elton John is a competent and classy entertainer. Few people who have achieved his popularity have succeeded in maintaining his standards for performance and professionalism. And in his relationship to his audience, Elton not only gives of himself in terms of output and energy but he does it graciously and generously. Unlike his American counterparts (many of them neither as talented nor as popular), he hasn't soured on success.

But the question remains — is Elton John something more than a great entertainer? I'm not sure. For one thing, despite his ability to sound profound, he seldom projects a tangible personality. After so many albums and tours, few people have any sense of him at all. And for all his productivity and enthusiasm, he remains a largely passive figure, the creator of music that one can get comfortable with but which is never challenging or threatening.

Elton John can be a master of the sleight of hand. The arrangements make it seem like there are substantial melodies underneath the tracks — but almost nothing demands repeated listenings. Similarly, he always sounds like he's singing up a storm, but his voice glosses over the material, reducing most things to an uninteresting sameness.

More importantly, his music is often devoid of noteworthy emotional content. That problem can't be talked about without bringing up the controversial lyrics of his collaborator, Bernie Taupin.

Elton John himself never seems pretentious but Bernie Taupin's lyrics often do — sometimes pretentious in a clever sort of way, but pretentious nonetheless. There is a conflict between Elton's and Bernie's personal styles, no doubt about it. Perhaps that conflict is at the root of what is good as well as what is bad about Elton's work, but it must be dealt with just the same. When Elton simply wants to fool around and put out something that's pure tapioca, Bernie still winds up handing him something labored, for example, "Crocodile Rock."

Naturally Taupin's weaknesses come to the fore on this concept album about the song-writing team's scuffling days. But it's a strong commentary on his glibness that on a record that is supposed to evoke two people's personal experiences, there is no sense of particularity. Taupin's lyrics generate more of the album's quality of sameness than John's singing. His clever names and bloated images can't disguise the lack of original thought.

But besides being clumsy and overbearing, Taupin has a puritanical streak which appears to be wholly at odds with John's presence. It struck me most when I listened to "Tower of Babel." I thought it was just another melodramatic slow sizzler until I actually looked at the lyrics. I would have never gotten from Elton's intonation and approach that he was singing anything as apocalyptic, self-important and hateful as:

It's party time for the guys in the tower of Babel.
Sodom meet Gomorrah,
Cain meet Abel.
Have a ball ya'all
See the letches crawl
With the call girls under the table.
Watch 'em dig their graves,
'Cause Jesus don't save the guys
In the tower of Babel.

In reality, Taupin has been dabbling in this sort of allegorical, pseudoreligious crap for a while — but it is definitely out of control here.

But it is surely wrong to dismiss the lyricist altogether. For one thing, he has at least one piece of excellent ersatz gospel to his credit, "Border Song." And secondly, he has consistently been able to transcend himself on one or two cuts per album — in this case, on "Someone Saved My Life Tonight."

On that one, both Elton and Bernie disprove the criticisms made here. There's no illusion of saying something, they are saying something; there's no illusion of a superb performance but a superb performance itself; no imitation of quality but rock of very high caliber.

As long as Elton John can bring forth one performance per album on the order of "Someone Saved My Life Tonight," the chance remains that he will become something more than the great entertainer he already is and go on to make a lasting contribution to rock.

 

Den Artikel könnt Ihr im Original hier nachlsen >>

 

5. August 2016

Elton John Promo Shots 1976 - eine kleine Bildergalerie

.

Um das Sommerloch ein wenig zu überbrücken hahben wir ein wenig im Archiv gesucht und sind auf diese tollen Promo-Shots aus dem Jahr 1976 gestoßen.

 

2. August 2016

Elton John und Family im Urlaub in Porto Cervo/Italien - zwei tolle Bildergalerien

 

Bildergalerie 1: Shopping in Porto Cervo/Italien

.

 

Bildergalerie 2: Am Strand in Porto Cervo/Italien

.